Charlies första jul

Min pepparkaka =)
 
 
Fler bilder kommer när jag laddat över från kameran. Julen var helt superbra =) Charlie fick en massa julklappar. Nu har vi kläder så vi klarar oss åtminstonde ett halvår. Har nog så det räcker i strl 62 och även mycket i strl 68. Tack för alla fina presenter. Av Charlies mormor får vi den fina babygungan som vi önskat oss men den levereras först på torsdag.
 
I morgon är det dags för bvc besök. Hans första. Vi fick komma tillbaka till sjukhuset för första besöket med vägning då de även gjorde hörseltest. Han hade nästan gått upp till födelsevikt igen vilket är väldigt bra. Alla bebisar går ned i vikt de första dygnen efter förlossning för att sedan vända och börja gå upp. De har två veckor på sig att komma upp i födelsevikten igen. Skönt att veta att han får i sig maten som han ska. Hoppas på fortsatt bra viktökning på morgondagens vägning. Hoppas också på att mitt blodtryck har sjunkit så jag slipper medicin.
 
Amningen går bra men fy vad jobbigt det var i början. Först såriga och onda bröstvårtor, sedan lagom till de började läka så svullnade hela brösten upp och blev stenhårda och knöliga - det var då mjölkproduktionen kom igång ordentligt. Men de la sig efter nåt dygn. Nu blir de hårda och gör lite ont om han inte ammar på en stund. 

Kommentarer
Postat av: marycaroline.blogg.se

Nämen vad söt :)

2012-12-26 @ 16:23:08
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: linda

Grattis till bebisen!

2012-12-27 @ 09:39:48
URL: http://soullfood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0