Skam den som ger sig

Jag har nu hittat lösningar på alla mina problem som förstört min vardag den senaste tiden.
 
Nästäppa: Fick ett tips på apoteket om ett nässpray som innehåller kortison. Använde det i ca en vecka och har blivit av med nästäppan efter det. =) Kanske att det kommer tillbaka efter ett tag men då gör jag bara om behandlingen.
 
Halsbränna: Har fått massa tips om kex, knäckebröd och havregryn och läst om tips på nätet om alla möjliga metoder. Det som fungerade på mig var helt vanliga tuggummin med xylitol. Funkar bara när jag har det i munne, kommer tillbaka direkt när jag spottar ut, men en väldigt enkel lösning =)
 
Ryggont: Var hos kiropraktorn igår och jag var sne i hela kroppen som beror på att jag har ett ganska tungt arbete. Från nacke till benlängd var skillnaden ca 2 cm, klart man får ont. Jag blev strechad och knakad och fick ett par nålar i mig och nu är jag som en ny människa. Ska tillbaka på fredag för lite mer akupunktur. Jag är väldigt rädd för nålar och har aldrig fått akupunktur förut. Det var inte alls så hemskt som jag föreställt mig. jälva nålsticken kändes inte men när nålen verkade i muskeln så var det väldigt obehagligt men resultatet var ju värt allt lidande.
 
Så nu ska jag bara njuta den sista tiden av min semester. På lördag blir det att gå på fest en stund och träffa massa vänner. På söndag är det utställning med min lilla valp. Sen åker vi ner till mormor och morfar i småland. De ska få ta över valpen, Caspian. Jag kommer fortsätta stå som ägare och ställa ut honom och så men han får bo hos dem. De blir bäst för både oss och mormor och morfar. Efter det är det tänkt att åka en sväng till ullared och shoppa lite. Blir nog en hel del bebisgrejer =) ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Härligt att komma på lösningar så man mår bättre :)

2012-08-01 @ 18:45:11
URL: http://marycaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0