Hos sjukgymnast och på Hedlandet

Besöket hos sjukgymnasten på vårdcentralen gick väl inte riktigt som planerat. Hon ville inte ge mig en TENS-maskin och gör inte det till någon gravid. Detta för att man inte vet hur de påverkar bebisen. På min barnorska lät det som om det inte var något problem utan en väl beprövad metod. För mycket stimulans kring det området kan sätta igång förlossningen i förväg. Istället kollade hon hur och vart jag hade ont. Hon kom fram till att det var foglossning. Vilket jag inte trodde från början men har börjat ana på slutet. Inte så konstigt då att inget jag gör hjälper speciellt mycket då det påverkas av hormoner. Det man kan göra är att underlätta för sig själv. Jag fick då istället med mig ett gravidbälte hem. Detta spänner man åt runt bäckenet, under magen, väldigt hårt. För att trycka ihop och ge stöd. Har de på mig nu och det har ju inte trollat bort smärtan men känns lite bättre iallafall. Ska tillbaka om en och en halv vecka och då har hon pratat med min barnmorska om tens-maskinen.
 

Efter det så åkte jag till Hedlandet och shoppade loss. Det var skoj, hittade lite av varje.
Nu fick lillkillen äntligen lite blåa kläder också =) Billiga och bra kläder, plaggen kostade mellan 30-90kr, dock inte så stort utbud.
Blev även litegrann åt mig. Älskar färgen på tightsen, känns så höstiga. Och tights/leggins är i stort sett det enda jag använder just nu. Långa linnen i diskreta färger är perfekt till.Nöjd =)
Godis är gott och med en gullig godisskål på det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0